قدیمی ترین لامپ جهان
شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 22:23 | بازدید : 603 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

به گزارش تایم، قدیمی‌ترین لامپ جهان که از سال 1901 تا کنون به جز چند ساعت وقفه که آن هم براثر تحول نیروگاه های برق رخ داده، همچنان روشن مانده ،18 ماه ژوئن امسال، 111 ساله می‌شود.

 
سالگرد 111 سالگی این لامپ، نقطه عطفی دیگر برای این لامپ تاریخی است که وارد رکورد جهانی گینس نیز شده است. «لین اوانز» مدیر کمیته صدمین سالگرد این لامپ که پیش از این برگزار شده بود، می‌گوید:« هنوز روشن نیست که این لامپ 60 وات که از 1901 همزمان با سالمرگ ملکه ویکتوریا ایستگاه محلی لیورمور کالیفرنیا را روشن می‌کرده،چگونه این همه سال همچنان به کار خود ادامه داده است.»
 
این لامپ مشهور که به ایستگاه آتش نشانی منطقه لیورمور اهدا شده توسط یک مهندس برق و رقیب ادیسون به نام "ادلف شایلت" ساخته شده است. شایلوت باوجود طراحی این لامپ هرگز موفقیت ادیسون دست نیافت با این که حتی لامپ او با ولتاژ بالاتر همچنان زنده مانده است.
 
به گفته وی تاکنون دانشمندان بسیاری از تمام ایالات متحده برای بررسی این لامپ به اینجا آمده‌اند ولی روشن نیست که چه عاملی آن را همچنان روشن نگاه داشته است. برخی متخصصان راز ماندگاری آن را درمهندسی آن دانسته‌اند.»
 
این گزارش درعین حال یادآور شده است که این لامپ در طول این سال های دراز چند بار خاموش شده است که ناشی از اشکالات اولیه درهمان سال نخست تولید آن بود. یک هفته خاموشی نیز در سال 1937 داشته و سپس مواردی هم ناشی از قطع تصادفی برق تا دهه 1970 داشته است.
 
درهرحال این لامپ رکورد بلند ترین زمان روشنایی لامپ‌های جهان را در کتاب گینس بخود اختصاص داده است که تنها برای یک هفته خاموش مانده است.
 
این لامپ مشهور که به ایستگاه آتش نشانی منطقه لیورمور اهدا شده توسط یک مهندس برق و رقیب ادیسون به نام "ادلف شایلت" ساخته شده است. شایلوت باوجود طراحی این لامپ هرگز موفقیت ادیسون دست نیافت با این که حتی لامپ او با ولتاژ بالاتر همچنان زنده مانده است.
 
این لامپ همیشه روشن دارای کلوپ طرفداران خود با صدها عضو و وب سایت ویژه خود است و در بالای ماشین‌های آتش‌نشانی می‌درخشد و همه روزه صدها نفر از مردم و توریست‌ها از مسافت‌های بسیار دور برای دیدار از این نماد روشنایی به لیورمور سفر می کنند.
 
"استیو بن"مامور مراقبت از این لامپ می‌گوید:«موفقیت این لامپ در مهندسی خاص آن است و شایلوت اگرچه به اندازه ادیسون موفق نبود اما روشن است که کار او با ولتاژ پایین تر از او بهتر بوده و نشان می‌دهد گاه در همان زمان‌های گذشته چگونه ابزارهای بهتری از آنچه که ثبت شده اختراع می شدند، اما به دلایل فرعی تایید نشده اند . طبق گزارش‌های موجود، شایلوت مردی بسیار جدی و دانشمند بود اما درهنگام آزمایش کار و نشان دادن کارایی و ارزش آن، تجربه رقیبان خود از جمله ادیسون را نداشت.»
 
وی می افزاید"«تاجایی که به حق و حقیقت مربوط است، مطمئنم که این لامپ کوچک از زمانی که پدرومادر بزرگ‌های من هنوز کودک بودند، روشن بوده واین بسیار شگفت انگیز است. این لامپ اکنون اثری است که نمی‌توان قیمتی برایش تعیین کرد اگرچه که زمانی برای آن قیمتی درحدود 5 هزار دلار پیشنهاد شده بود.»
 
این لامپ در طول 75 سال نخست عمرخود، به طور مستقیم به به کارخانه برق شهرستان متصل بود وبه دلیل ترس از افزایش نیروی برق این کارخانه ، به ژانراتور متصل شد. چند بار نیز با تغییر محل آتش نشانی جایش عوض شد. در سال 1976 با اسکورت ماموران پلیس این لامپ نقل مکان کرد وبه محل کنونی‌اش در لیورمور منتقل شد.
 
علاوه براین لامپ،5 لامپ قدیمی دیگر در کتاب گینس ثبت شده که همه درامریکا ازجمله در محل‌های گوناگون مانند ساختمان اپرای" بایرز" واقع در تگزارس و یکی در یک فروشگاه واقع در نیویورک و دیگری نیز در ایستگاه آتش نشانی اوکلاهما قرار دارند.

 

موضوعات مرتبط: جالب , ,

|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


قدیمی ترین روز نامه های جهان
شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 22:15 | بازدید : 2223 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

بلفاست نیوز لتر
این روزنامه از سال 1737 در شهر بلفاست در کشور ایرلند شروع به کار کرد. در آن زمان مسئله نوشتن و چاپ روزنامه بسیار مشکل بوده و به سختی انجام می شد. این حرکت در آن دوران بسیار مشکل بود و نشر روزنامه با توجه به سختی امور چاپ یک حرکت ریسکی به حساب می آمد. با این وجود این روزنامه توانست پس از مدتی مخاطبین خود را بدست بیاورد و همچنان تا به امروز به عنوان یکی از اصلی ترین روزنامه ها در ایرلند شمالی از دوشنبه تا شنبه منتشر می شود.

واینر زیتونگ
این روزنامه اتریشی یکی از معروف ترین روزنامه ها در کل قاره اروپا است که از 8 آگوست 1703 میلادی شروع به کار کرد. این روزنامه در ابتدا به عنوان روزنامه اصلی دولت " جمهوری اتریش" شروع به فعالیت کرده و در طول سالهای اخیر همچنان به عنوان یک روزنامه در کشور اتریش فعال بوده و موضوعات مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی داخلی و خارجی این کشور را پوشش می دهد.

گازت لندن
این نشریه انگلیسی از 7 نوامبر 1665 کار خود را آغاز کرد. آغاز به کار این روزنامه که در ابتدا با نام " آکسفورد گازت" شناخته میشد با شیوع وبا در لندن همزمان شد و باعث شد تا مردم از ترس ابتلاء به این بیماری از دست زدن به صفحات روزنامه خودداری کنند. پس از فروکش موج طاعون اقبال مردم به سمت مطبوعات دوباره گسترش پیدا کرده و این روزنامه تا به امروز همچنان به حیات خود ادامه داده است. این روزنامه در حال حاضر به مسائل اجتماعی، ورزشی و بیان مسائل داخلی انگلستان می پردازد.

Merkuriusz Polski Ordynaryjny
این روزنامه اولین نشریه در کشور لهستان است که در سال 1661 آغاز به کار کرده است. این روزنامه در آن زمان توسط خانواده سلطنتی حمایت مالی شده و به صورت هفتگی منتشر می شد و اخباری از داخل لهستان ، کشورهای اروپایی و مسائل مربوط به امور سیاسی ، اقتصادی و نظامی در جهان را پوشش می داد.

Haarlems Dagblad
این روزنامه در شهر هارلم هلند و به سال 1656 آغاز به کار کرد . این روزنامه به دلیل طراحی و نوع نگارش خود گوی سبقت را از بسیاری از روزنامه های انگلیسی زبان در اروپا ربود و توانست بسیار موفق ظاهر شود و حتی در زمان اشغال هلند بدست آلمان در زمان جنگ دوم جهانی نیز به چاپ ادامه داد.

Post- och Inrikes Tidningar
این روزنامه که از سال 1654 شروع به فعالیت کرده است به عنوان روزنامه اصلی دولت سوئد عمل می کرده است و در آن اخبار مهم کشوری، مسائل سیاسی و اطلاعات اقتصادی درج می شده است. از 1 ژانویه 2007 میلادی این روزنامه تبدیل به نسخه دیجیتال شده است و علت آن هم مشکلات اقتصادی بوده است.

La Gazette
اولین روزنامه فرانسوی ها در سال 1361 و در اوج جریان های مربوط به انقلاب فرانسه و ناآرامی های اجتماعی منتشر می شده است. این روزنامه بیش تر در زمان انقلاب فرانسه به عنوان سخنگوی سلطنت طلبان عمل می کرد و خواسته ها و سیاست های آنان را عنوان می کرد. این نشریه در سال 1915 به کار خود پایان داد.

Courante uyt Italien, Duytslandt, &c
این روزنامه ند برای اولین بار در سال 1618 و در شهر آمستردام به عنوان پایتخت هلند شروع به فعالیت کرد و توانست در بین سالهای 1618 تا 1629 از محبوبیت بالایی برخوردار شود. البته اطلاعی از نام و نشان مسئولین این روزنامه در دسترس نیست زیرا در آن زمان این اطلاعات تا بر روی صفحات چاپ نمی شده است.

Avisa Relation oder Zeitung
این روزنامه در سال 1609 میلادی و در زمانی که امپراتوری مقدس روم کنترل آلمان امروزی را بر عهده داشت در آن سال آغاز به کار کرد. این روزنامه در آن زمان به اخبار مربوط به سیاستهای دولت و تغییرات در آن را به اطلاع مردم میرسانید.

The Relation
این نشریه قدیمی ترین روزنامه چاپ شده در جهان است که کار خود را به سال 1605 میلادی و در شهر استراتس بورگ شروع کرد و بیشتر به بحثهایی در مورد تغییرات و اصلاحات در زمینه در سیاستهای داخلی و خارج دولت می پرداخته است.

موضوعات مرتبط: جالب , ,

|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


کهنسال ترین درختان دنیا
شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 22:12 | بازدید : 563 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

درختان، کهنسال‌ترین موجودات زنده روی کره خاکی ما هستند که هزاران سال عمر دارند. دست کم 50 درخت روی زمین وجود دارند که بیش از هزار سال عمر کرده‌اند، اما آیا شما قدیمی‌ترین درختان زمین را دیده‌اید؟

درخت‌ها از کهنسال‌ترین موجودات کره خاکی ما هستند. دست کم 50 درخت روی زمین وجود دارند که بیش از هزار سال عمر کرده‌اند. به علاوه، ممکن است درختان کهنسالی وجود داشته باشند که ما هنوز آن‌ها را کشف نکرده‌ایم.

درختان به چند دلیل می‌توانند این همه طولانی عمر کنند. راز اول طول عمر آن‌ها،‌ سیستم آوندی بخش بخش آن‌هاست که باعث می‌شود بخشی از درخت بمیرد و بقیه بخش‌ها به حیات خود ادامه دهند. به علاوه بسیاری از درخت‌ها مانند ما پیر نمی‌شوند. برخی از کاج‌ها در سن 3000 سالگی،‌ همپای همنوعان 100 ساله خود به رشد ادامه می‌دهند. این کاج‌ها بر خلاف حیوانات، دچار جهش ژنتیکی در سلول‌هایشان نمی‌شوند.

برخی از گیاهان با ایجاد کلونی یا مجموعه‌ای از شاخه‌های یکسان از لحاظ ژنتیکی با زمان مقابله می‌کنند. بدین ترتیب،‌ مرگ یک شاخه به معنای مرگ کل موجود زنده نخواهد بود. کلونی‌های بزرگ می‌توانند تک‌تک شاخه‌های فراوانی داشته باشند،‌ اما همگی به صورت یک شبکه، از ریشه‌های واحدی استفاده می‌نمایند. در این گزارش تصویری با برخی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین درختان دنیا آشنا می‌شویم.

پاندو

 
پاندو

در واقع پاندو مجموعه‌ای از کلونی‌های صنوبر لرزان است که در یوتای آمریکا قرار دارد. این کلونی 105 هکتاری،‌ در حقیقت از مجموعه‌ای از درخت‌هایی تشکیل شده که همگی از نظر ژنتیکی یکسان هستند و به یک سیستم ریشه‌ای متصلند. این صنوبر لرزان غول پیکر دست کم 80،000 سال پیش متولد شده،‌ زمانی که اجداد ما هنوز در آفریقا به سر می‌بردند. برخی حتی عمر این درختزار را 1 میلیون سال تخمین زده‌اند که در این صورت،‌ عمر پاندو به 800،000 سال برمی‌گردد. پاندو همچنین با 6،615 تن وزن، سنگین‌ترین موجود زنده کره زمین هم محسوب می‌شود.

متوشالح

 
متوشالح

کهنسال‌ترین تک درخت زمین، در ارتفاع 10،000فوتی (حدود 3 کیلومتری) بالاتر از سطح دریا در جنگل ملی اینیو،‌ واقع در کالیفرنیا زندگی می‌کند. این درخت 4،765 ساله،‌ وقتی اولین اهرام مصر ساخته می‌شدند، 100 ساله بود. این درخت عجیب در میان همنوعان هزارساله خود در درختزاری به نام جنگل باستانی‌ها قرار گرفته است. جنگلبانان برای محافظت از آن،‌ محل دقیقش را افشا نمی‌کنند،‌ اما درختی که در این تصویر می‌بینید باید خود متوشالح باشد.

سرو زرتشتی

 
سرو زرتشتی ( سرو ابرکوه)

این درخت سرو غول پیکر در ابرکوه ایران زندگی می‌کند. درخت همیشه سبزی که 4،000 تا 4،500 سال سن دارد و تقریبا همسن استونج انگلستان است. سرو زرتشتی احتمالا کهنسال‌ترین موجودی است که در آسیا وجود دارد و یک پدیده ملی در ایران به شمار می‌آید. ارتفاع این درخت به 82 فوت (25 متر)‌ و محیط ساقه آن به 8/37 فوت (5/11متر) می‌رسد.

سرخدار لانکرنیو

 
سرخدار لانگرنیو

این یک سرخدار معمولی است که در طول عصر برنز بریتانیا در لانگرنیو واقع در ولز جوانه زده است و حالا بین 3،000 تا 4،000 سال سن دارد. سرخدارها معمولا عمر طولانی دارند، ‌چون شاخه‌های جدید با تنه اصلی درخت آمیخته می‌شوند و جزیی از آن می‌شوند. بنابراین وقتی تنه اصلی می‌میرد،‌ این شاخه‌ها به زندگی ادامه می‌دهند. همچنین ریشه‌های این شاخه‌های جدید،‌ می‌توانند درون ریشه اصلی رشد کنند یا در نزدیکی آن درون خاک فرو بروند.

درخت الرس

 
درخت الرس

این درخت باشکوه همیشه سرسبز در سال 1993/ 1372 در بیشه‌ای درون کوه‌های آند در جنوب مرکزی شیلی کشف شد. دانشمندان بر اساس حلقه‌های درخت،‌ سن آن را 3،620 سال تخمین زده‌اند. با وجود این که این سروهای پاتاگونیایی می‌توانند تا 150 فوت (7/45 متر)‌ ارتفاع داشته باشند،‌ تنها در سال یک میلیمتر رشد می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانند سالیان سال به رشد خود ادامه دهند. سرو زرتشتی و سرخدار لانگرنیو کهنسال‌تر هستند،‌ اما درخت الرس دومین درخت کهنسالی است که سنش به دقت تعیین شده است.

 
سناتور

سناتور یک سرو غول پیکر کچل است که در پارک بزرگ درخت فلوریدا،‌ واقع در منطقه‌ای شبه‌استوایی در میان نخل‌های خرما قرار گرفته است. سناتور بزرگ‌ترین درختی است که در شرق رودخانه می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند. 125 فوت (38 متر) ارتفاع و در حدود 3،500 سال سن دارد.

جومون سوگی

 
جومون سوگی

این یک کریپتومریا (نوعی سرو) است که با 83 فوت ارتفاع (25 متر)‌ و 53 فوت (16 متر)‌ محیط تنه،‌ بلندترین درخت از رسته کاج‌مانندها در ژاپن است. جومون سوگی در جنگلی مه‌آلود و قدیمی در دامنه‌های رو به شمال بلندترین کوه جزیره یاکوشیما واقع در ژاپن زندگی می‌کند. بر اساس حلقه‌ها، این درخت دست کم 2،000 سال عمر دارد. حتی برخی سن آن را تا 7،000 سال برآورد کرده‌اند.

ژنرال شرمان

 
ژنرال شرمان

این سرخ‌ چوب (از خانواده کاج) بلند قامت، 275 فوت (8/83 متر) یعنی معادل یک ساختمان 27 طبقه ارتفاع دارد و محیطش به 6/102 فوت (31 متر)‌ می‌رسد. بنابراین از نظر اندازه،‌ ژنرال شرمان از همه درخت‌های شناخته شده دنیا بزرگ‌تر است. این درخت در پارک ملی سرخ چوب واقع در کالیفرنیا زندگی می‌کند. دانشمندان سن آن را 2،300 تا 2،700 سال تخمین زده‌اند.

ته‌ماتوا ناهر

 
ته‌ماتوا ناهر

این یک درخت کائوری (کاج بلند زلاندنو که از صمغ آن برای روغن جلا استفاده می‌شود- م) غول پیکر است که در جنگل بارانی بسیار قدیمی وای‌پوآ واقع در زلاندنو زندگی می‌کند. تصور می‌شود که این درخت حدود 2،000 سال سن داشته باشد. با محیط تنه 5/52 فوتی (16 متری) می‌توان آن را چاق‌ترین درخت زلاندنو دانست. ته‌ماتوا ناهر در زبان مائوری یعنی پدر جنگل. این درخت در طوفان سال 2007/ 1386 بسیار آسیب دید.

سرو کوهی ژاردین

 
سرو کوهی ژاردین

این سرو کوهی در جنگل ملی کش واقع در یوتا زندگی می‌کند و تصور می‌شد که در حدود 3،200 سال سن دارد. اما نمونه‌هایی که از آن گرفته شده،‌ سن آن را تا 1،500 سال کاهش داده است. سرو کوهی ژاردین 40 فوت (12 متر)‌ ارتفاع و 24 فوت (7 متر) محیط تنه دارد.

کانگیگن

 
کانگیگن

این بلوط باستانی پر گره،‌ دور از جنگل شمالی جگرسپریس در دانمارک واقع شده است. دانشمندان سن این پادشاه بلوط‌ها را بین 1،500 تا 2،000 سال تخمین زده‌اند که آن را مدعی عنوان قدیمی‌ترین تک درخت شمال اروپا می‌سازد. چنین تصور می‌شود که کانگیگن در ابتدا در یک مرتع باز جوانه زده است و حالا نزدیک شدن سایر درختان دارد آن را از بین می‌برد.

تیکوی پیر

تیکوی پیر

این صنوبر نروژی پیر 16 فوتی (8/4 متری) در کوهستان فولوفالت سوئد زندگی می‌کند. با 9،550 سال سن، تیکوی پیر قدیمی‌ترین درخت کلونی تک ساقه‌ای است و تنها اندک زمانی بعد از کنار رفتن کوه‌های یخی آخرین عصر یخبندان از اسکاندیناوی،‌ ریشه کرده است. دانشمندان برای پی بردن به سن این صنوبر پیر،‌ سن کربن موجود در ریشه‌هایش را بررسی کرده‌اند. آب و هوای سخت برای هزاران سال،‌ تیکوی پیر را در حد یک بوته نگه داشت اما با گرم‌تر شدن هوا در قرن اخیر،‌ این بوته به یک درخت بلند تبدیل شده است. کاشف آن، کولمن، زمین‌شناس بود و نام سگ مرده‌اش را روی آن نهاد.



 

موضوعات مرتبط: جالب , ,

|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


قدیمی ترین شهر های مسکونی دنیا
شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 542 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

قدیمی‌ترین شهرهای جهان که هنوز مسکونی‌اند! (+عکس)

قدیمی‌ترین شهرهای جهان که هنوز مسکونی‌اند! (+عکس)
شوش بارها و بارها در زمان حکومت ایلامی‌ها، بابلیان، هخامنشیان، یونانیان، پاریتان، ساسانیان و دیگر تمدن‌های ایرانی جزو مراکز اصلی حکومت و از شهرهای مهم بوده است. این شهر در دوران...
 
1- دمشق- سوریه
دمشق
دمشق پایخت کنونی کشور سوریه، تاریخچه ای باستانی و حدود 12.000 سال قدمت دارد. این شهر در منطقه ای حاصلخیز و پرآب واقع شده که آب آن از رودخانه «برادا» تامین می‌شود. دمشق هدف اصلی و قابل توجه بسیاری ار پادشاهان و فاتحین در طول تاریخ بوده است.
امروزه هم بالغ بر 4 میلیون نفر در مناطق شهری دمشق زندگی می‌کنند و البته شاید دلیل اصلی آن  شبکه‌های آب رسانی پیشرفته به جای مانده از 3500 سال پیش باشد که منجر به ایجاد ساختارهای زیادی از فضای سبز و پارک‌های تفریحی شده است. دمشق از سال 1979 به عنوان یکی از مناطق باستانی جهان در یونسکو به ثبت رسیده است.
 
2-اریحا، فلسطین
 
اریحا
شهر باستانی اریحا قدیمی‌ترین شهر دیوار کشی شده جهان است، همراه با بقایای برج و باروهای سنگی که قدمتشان به حدود 9000 سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. حتی در برخی از کاوش‌های باستانی شناسی نشانه‌هایی از سکونت انسانی بیشتر از 11000سال پیش از میلاد یافت شد.
شهر اریحا نه تنها طی چند صد قرن به طور مستمر محل استقرار و زندگی بوده، بله دانشمندان چندین لایه روی یکدیگر که نشان از زیستگاه‌های مختلف بوده را کشف کرده و این نشان می‌دهد که یک ساختمان بر روی بقایای ساختمان‌های قبلی ساخته شده است.
 
اریحا
 
3- شوش- ایران
 
شوش- ایران
 
تاریخ این شهر ایران تقریبا به 8000 قبل از میلاد برمی‌گردد، شوش بارها و بارها در زمان حکومت ایلامی‌ها، بابلیان، هخامنشیان، یونانیان، پاریتان، ساسانیان و دیگر تمدن‌های ایرانی جزو مراکز اصلی حکومت و از شهرهای مهم بوده است. این شهر در دوران اوج و افتخار خود کمتر روزهای آرام به خود دیده است.
 
شوش- ایران
شوش شهری است که لوح معروف حمورابی در آن کشف شد. لوح یادبود 7 فوتی که قرن 12 قبل از میلاد به شوش آورده شد و دوباره در سال 1901 کشف شد. این لوح اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود.
 
4- پلوودیف، بلغارستان
 
پلووديف
یکی از راه‌های اندازه گیری قدمت یک شهر تهیه کردن لیستی از تعداد نامهایش در طول تاریخ است. پلوودیف نمونه ای از این شهرهاست، این لیست با Eumolpias آغاز شده و سال 342 قبل از میلاد وقتیکه توسط  پدر اسکندر مقدونی فتح می‌شود، به «فیلیپوپولیس» تبدیل می‌شود. قرن‌ها می‌گذرد و «فیلیپوپولیس» به «تریمونتیوم» تغییر نام می‌دهد، دوباره تبدیل به «فیلیپوپولیس» شده و بعد از «پالدین»، «فیلیپ» و بالاخره «پلوودیف».
«پلوودیف» دومین شهر بزرگ بلغارستان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود که اولین آثار شهرنشینی نزدیک به 9000 پیش در آن دیده شده است.
 
5- اورشلیم- فلسطین
 
اورشلیم
شهری که از نظر مذاهب مختلف مقدس بوده است و پیش از این در طول قرن‌های زیادی آباد و مسکونی بوده است، حتی خیلی قبل از آنکه پیروان مذاهب عقاید خود را روی کاغذ، پاپیروس یا ظروف سفالی بیاورند.
 
طبق اطلاعاتی که از سایت ویکی پدیا جمع آوری شده مشخص شد که: در طول تاریخ اورشلیم دوبار ویران شده، 23 بار محاصره شده، 54 بار مورد حمله واقع شده، و 44 بار تصرف و باز پس گرفته شده است.
 
6- صور  - لبنان
 
 
مورخان شهر صور را زیربنای شکل‌گیری تمدن فنیقی‌ها در امپراتوری مدیترانه می‌نامند. به درستی که صور یکی از شگفتی‌های جهان باستان محسوب می‌شود. این شهر در جزیره ای دیوار کشی شده و البته با فاصله از ساحل لبنان و طوری طراحی شده بود تا هر محاصره و توطئه ای خنثی شود، تا موقعی که  اسکندر مقدونی گذرگاهی ساخت تا سربازانش بتوانند از دیوارهای شهر بگذرند.
 
 
این گذرگاه تغییراتی در جریان آبهای دریا ایجاد کرده و سبب شد که جزیره برای همیشه به زمین‌های خشک مجاورش ملحق شود. امروزه صور چهارمین شهر بزرگ لبنان محسوب می‌شود و مردم آن باید به تاریخچه باستانی شهرشان که حدود 6000 سال قدمت دارد افتخار کنند.
 
7- آتن- یونان
 
آتن
امروزه آتن  بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین پایتخت پرجمعیت اروپا به شما می‌آید. آتن با آکروپولیس سر به فلک کشیده اش، با پارتنون باشکوهش سمبل روزهای طلایی یونان دوره کلاسیک و خاستگاه تمدن‌های غربی شمرده می‌شود، تقریبا ار 3400 سال پیش زندگی در شهر آتن جریان داشته است.
این شهر همیشه از امتیازها و برتری‌ها غرق لذت نبوده، باوجوداین در گذشته و تا قرن نوزدهم تقریبا به شهری دورافتاده و فراموش شده و با تعداد اندکی شهروند تبدیل شد. اما دوباره وقتی در سال  1834آتن پایتخت یونان شد، اوضاع تغییر کرد.
 
8- لیسبون- پرتغال
 
لیسبون

به سبب موقعیت بندرگاهی استثنائی جاییکه رودخانه Tagus به اقیانوس اطلس می‌ریزد، لیسبون همیشه موقعیت تجاری و نظامی‌ ایده آلی به شمار می‌رفته است و ضمنا اقامتگاهی جذاب برای سربازان و تاجران بوده است. باستان شناسان اجسامی ‌فینیقی متعلق به 1200 سال قبل از میلاد را در لیسبون کشف کرده اند که احتمالا باقیمانده وسایل فینیقی‌هایی بوده که با کشتی مسافرت می‌کرده و به جزایر برتانیایی می‌رفته اند.
 
لیسبون
در سال 1755 زمین لرزه ای که  جزو یکی از بزرگ ترین زمین لرزه‌های اروپا بود، در لیسبون رخ داد که همراه با تسونامی ‌و آتش سوزی بود. این زمین لرزه باعث خرابی شهر و کشته شدن هزاران نفر از ساکنین آن شد.
با این حال لیسبون به سرعت آباد شده و جایگاه خود به عنوان شهر تاریخی اروپا را تا به امروز حفظ کرده است.
 
لیسبون
 
9- واراناسی- هند
 
واراناسي
شهر انگلیسی زبان واراناسی که به آن بنارس هم می‌گویند، حداقل از سه هزار سال پیش به عنوان مرکز اصلی فرهنگی و مذهبی شناخته می‌شده است. براساس اساطیر این سرزمین خدای شیوا، پنج هزار سال پیش آن را بنا کرد. حدود یک میلیون نفر مسافر و زائر هندو سالانه از سراسر جهان برای شرکت کردن در مراسم مذهبی به این شهر آمده و در رود مقدس گنگ شنا می‌کنند.
وارناسی واقعا یک «شهر زنده» است که در لیستمان آورده ایم و بیشتر از هر شهر دیگری زندگی در آن جریان دارد.
 
واراناسی
 
 10- Cholula- مکزیک
 
به طور تقریبی می‌توانیم Cholula قدیمی‌ترین شهر نیم کره غربی بنامیم که زندگی به طور مستمر در آنجا تداوم داشته. تا زمان آخرین دوره تمدن آزتک بالغ بر 100.000 نفر در این شهر زندگی می‌کردند و امروزه در شهر Puebla که نزدیک این شهر است 90.000 نفر زندگی می‌کنند. این شهر دوره افتخار و اوج خود را در قرن دوم قبل از میلاد گذارنده است.
ساختمانهای تاریخی شهر که طی حفاری‌ها کشف شده اند جزو بزرگترین ساختمان‌های جهان محسوب می‌شوند و بخصوص اهرام بزرگ Cholula که یکی از بزرگترین سازه‌های بشر است که تابحال ساخته شده.
 
حال فکر می‌کنید چه چیزی یک شهر را تبدیل به شهری باستانی و زنده می‌کند؟ یک چیز مشترک را هر تاریخ دانی به شما خواهد گفت: موقعیت، موقعیت، موقعیت! خانه و املاک قدیمی‌ و مربوط به زمانهای گذشته شاید برای مدتی جمعیتی را به خود جذب کند- عقده‌های کشورگشایی هم تنها روشی است برای نابودکردن آنچه پیشینیان ساخته اند- اما آنچه یک شهر را برای همیشه شهری زنده و پویا می‌سازد جایگاه و موقعیت تاریخی و جغرافیایی آن بر روی کره زمین است.
موضوعات مرتبط: جالب , ,

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


در دوزی قالب گوشی
جمعه 6 بهمن 1391 ساعت 18:15 | بازدید : 663 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

بر روی قاب آیفوننتان شکل مورد علاقه خود را بدوزید!

iPhone Case

کیف های آیفون همیشه جالب بوده و همه را مجذوب خود کرده اند. اما این بار خلاقیتی تحسین بر انگیز چشم همگان را به سوی خود می کشد.شما می توانید با استفاده از این گجت طرح پشت قاب آیفونتان را خودتان انتخاب کنید.پس صبر را کنار گذاشته و در ادامه مطلب به تماشای تصاویر این گجت زیبا بپردازید


Cross Stitch Case

iPhone Case

DIY Case

Cross Stitch Designs

Cross Stitch iPhone Case

موضوعات مرتبط: جالب , ,

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


برترین های 2013
جمعه 6 بهمن 1391 ساعت 18:2 | بازدید : 650 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

  برترين هاي CES 2013 از نگاه وب سايت The verge

CES امسال نیز سر انجام به پایان رسید.نمایشگاهی که به عنوان قله تکنولوژی شناخته می شود و در آن آخرین دستاورد های فناوری به نمایش گذاشته می شود.به رسم گذشته تيم گجت نيوز افتخار آن را داشت تا پوششی کامل از بزرگترين رويداد تکنولوژي جهان را به شما هموطنان عزيز تقديم کند.ضمن اینکه امیدواریم از مطالب نوشته شده در این چند روزه لذت برده باشید، از شما دعوت می کنیم تا برترين هاي CES 2013 از نگاه وب سايت The verge را در ادامه مطلب از دست ندهید. گلچینی از برترین ها، میان انبوهی از بهترین ها.

 

 

برترین تلویزیون: Samsung 4K EASEL TV

سامسونگ از چندی پیش قول داده بود که با یک طراحی بی سابقه از تلویزیون به CES 2013 بیاید و باید بگوییم که بعد از معرفی EASEL TV، ادعای آنها چندان نیز اغراق آمیز به نظر نمی آید. طراحی باریک و شناور این محصول شما وادار خواهد کرد که دکوراسیون منزل خود را بر اساس آن مرتب کنید. این دستگاه شامل اسپیکر های داخلی نیز هست که در قاب دور تلویزیون تعبیه شده اند، ابتکاری که می تواند منجر به باریک تر شدن تلویزیون های آینده شود. طبق گفته سامسونگ این محصول بی نظیر با قیمتی بالغ بر ۳۰ هزار دلار برای مدل ۸۵ اینچ، به بازار عرضه می شد؛ با این وجود با شناختی که از سامسونگ داریم، می توانیم حدس بزنیم که طراحی های مشابه به زودی در تلویزیون های ارزان تر این کمپانی کره ای نیز دیده شوند.

برترین موبایل: Sony XPERIA Z

با توجه به اینکه میعادگاه تلفن سازان، نمایشگاه MWC در بارسلون به شمار می رود، معمولا هیچگاه CES محفلی کلیدی برای این صنف نبوده؛ با این وجود اگر بخواهیم در بین معدود تلفن های معرفی شده در این نمایشگاه یکی را گزینش کنیم، بی شک باید کلاه خود را به احترام Xperia Z برداریم. طراحی درخشان این محصول بی شک بسیاری را به یاد دوران اوج سونی می اندازد. این تلفن ۵ اینچی با کیفیت تصویر 1080p و پردازنده ۴ هسته ای خود، نمادی برای نسل جدید تلفن های هوشمند به شمار می رود. سونی سعی کرده تا با گنجاندن قابلیت های متعدد نرم افزاری و ویژگی های منحصر به فردی مانند مقاومت در برابر آب، Xperia Z را هر چه بیشتر نسب به رقبای خود متمایز نماید. این طور به نظر می رسد که این محصول هم اکنون در قله تلفن های همراه جای دارد، لا اقل تا ماه آینده که قرار است تلفن های بسیاری معرفی شوند.

برترین تبلت: Vizio 10" Android Tablet

رقابت بسیار نزدیکی را در این شاخه بین پاناسونیک و ویزیو شاهد بودیم، جایی که پاناسونیک با تبلت ۲۰ اینچی و 4K خود معادلات بسیاری را به هم ریخت، اما در نهایت این تبلت ویزیو بود که مدال طلا را به خود اختصاص داد. این دستگاه که یکی از اولین محصولاتی است که از پردازنده تگرا ۴ بهره می برد، کیفیت تصویری برابر با 300ppi دارد و با نکسوس ۱۰ در این زمینه برابری می کند. این تبلت از اندروید دست نخورده و ناب برخوردار است و به طرز شگرفی سبک وزن است.

برترین هیبریدی: Lenovo Thinkpad HELIX

بعضی مواقع این جزییات هستند که تعیین کننده می شوند و در بازی دستگاه های فوق باریک این قضیه کاملا صدق می کند. هنگامی که استفاده بهینه از فضا به نهایت رسید، رقابت اصلی برقرار کردن تعادل بین عواملی همچون قدرت سخت افزاری، قیمت، عمر باتری و کیفیت ساخت خواهد بود. در CES 2013 شاهد بودیم که لنوو خیلی استادانه توانست از پس برقرار کردن این تعادل بر بیاید. HELIX دوست داشتنی، با صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی و کیفیت تصویر 1080p تبلتی است که به طرزی ماهرانه به یک کیبورد جدا شدنی مجهز شده. این محصول البته یک لپتاپ Thinkpad اصیل نیز به شمار می رود؛ لپتاپی با کیبورد بی نظیر، پورت های بسیار و عمر باتری طولانی. این دستگاه با قیمت ۱.۴۹۹ دلار به بازار عرضه می شود.

برترین دوربین: FUJIFILM X100S

در اولین نظر X100S شبیه یک به روز رسانی برای X100 به نظر می رسد که دوربین بسیار خوب فوجی فیلم از سال 2010 به شمار می رود. ولی در اینجا دو بهبود بزرگ را شاهد هستیم. اولی سیستم فوکوس دستی فاصله یاب و دومی سیستم اتوفوکوس با قابلیت Phase detection که هر دو نورهای رسیده به دوربین را به دو عکس تقسیم کرده و آنها را مقایسه می نمایند. با این دو بهبود و سایر موارد، X100S باید یک پیشرفت عالی نسبت به نسل قبلی خود را در دستان شما جای دهد و کار با آن از هر دوربین دیجیتال دیگری لذت بخش تر باشد.

برترین پوشیدنی: Fibit FLEX

در گذشته کمپانی های بسیاری مانند نایک، گجت هایی را برای دنبال کردن فعالیت های ورزشی معرفی کرده بودند، اما اکنون به عقیده بسیاری از کارشناسان Fibit با مچ بند های Flex، بهترین محصول بازار را در اختیار دارد. این محصول مجهز به بلوتوث ۴ است که از طریق آن با سایر دستگاه ها ارتباط برقرار می کند. پورت USB نیز به طرز استادانه ای در این مچ بند گنجانده شده که از آن می توان برای گرفتن خروجی از اطلاعات در کامپیوتر استفاده کرد. این مچ بند لوکس با قیمت ۱۰۰ دلار در اختیار ورزش دوستان، قرار می گیرد.

برترین تکنولوژی بازی: OCULUS RIFT

آیا آماده شیرجه زدن به دنیای واقعیت مجازی سه بعدی هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، بهتر است تا عینک Rift را بر روی چشمانتان بگذارید. به کمک این عینک دیگر لازم نیست تا برای بازی کردن به صفحه صاف تلویزیون خیره شوید، بلکه می توانید تمام شخصیت های بازی را در محیطی سه بعدی ببینید و هیجان واقعی را تجربه کنید. این محصول هم اکنون مراحل نهایی طراحی خود را پشت سر می گذارد.

برترین ساعت: PEBBLE

اگر به دنبال یکی از هوشمند ترین ساعت های موجود در دنیا می گردید، به Pebble سلام کنید. تا کنون ساعت های هوشمند بسیاری به بازار عرضه شده اند، که هر یک قابلیت های متعددی را با خود به همراه داشته اند. اما طراحان Pebble سعی کرده اند به جای افزایش امکانات، بر روی چند قابلیت خاص تمرکز کنند و بهترین محصول ممکن را ارائه نمایند. این ساعت می تواند اطلاعات تماس، ایمیل های جدید و پیغام های متنی را بر روی صفحه نمایش دهد و صد البته امکان کنترل موزیک را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. مهمترین نکته شاید این باشد که Pebble از طراحی زیبایی نیز برخوردار است که نشستن آن بر روی مچ بسیار چشم نواز است.

برترین غافلگیری: Nvidia PROJECT SHIELD

نام انویدیا را معمولا بر روی کارت های گرافیکی و یا پردازنده های موبایل مشاهده می کنیم، پس به ما حق بدهید که در مواجهه با کنسول بازی این شرکت، حسابی غافلگیر شویم. این دستگاه که از یک صفحه نمایش ۵ اینچی بهره می برد، دارای پردازنده تگرا ۴ است که به سیستم عامل اندروید مجهز شده. جالب است بدانید که علاوه بر بازی های اندرویدی، از این کنسول می توانید به عنوان دسته ای برای بازی های کامپیوتری نیز استفاده نمایید.

برترین تکنولوژی خودرو: رانندگی خودکار آئودی

رانندگی خودکار یکی از مباحثی است که خودروسازان سال های متمادی بر روی آن وقت گذاشته اند و رؤیاهای خود را در این تکنولوژی جستجو می کنند. در حالی که هنوز راه بسیاری برای ورود این تکنولوژی به دنیا واقعی در پیش است، اما کمپانی Audi در حاشیه CES توانست گوشه ای از توانمندی های خود را به حاضرین نشان دهد. تصور کنید که به فروشگاهی برای خرید رفته اید، پس اتمام خرید با دستانی پر در جلوی فروشگاه ایستاده اید، دیگر نیازی نیست تا پارکینگ بروید تا به ماشین خود برسید، بلکه تنها کافی ست با اجرای اپلیکیشنی بر روی تلفن هوشمندتان، خودرو را به سوی خود احضار کنید. این همان نمایشی بود که Audi به خوبی آن را با خودروی A7 اجرا کرد.

برترین مراسم: QUALCOMM

بازیگر مجموعه تلویزیونی twentysomething به نام Tornado92 که با کمی سعی و تلاش شبیه جوان ها به نظر می رسید، یک رولزرویس، گروه پاپ-راک Maroon 5 و Dido خواننده، اسقف اعظم دزموند توتو، پیشتازان فضا، یک عروسک گنده زرد، و سرانجام استیو بالمر در حال دویدن با حداکثر سرعت روی صحنه و دست هایش که مدام در هوا به پرواز در می آمدند. تحت شرایط عادی، شاید فکر کنید که هیچ ارتباطی بین این موارد نیست. اما مراسم امسال کوالکوم در CES هر چیزی بود جز عادی! سفری بود به اعماق ذهن شما.

موضوعات مرتبط: علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پرینتر جیبی
جمعه 6 بهمن 1391 ساعت 17:34 | بازدید : 745 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

چاپ فوری تصاویر گوشی شما با پرینتر جیبی ال جي

تا به حال شده که فکر کنید کاش یک پرینتر جیبی داشتید و عکس های خاطره انگیز جمع دوستانه را به همه حاضران هدیه می دادید؟ اکنون ال جی با عرضه Pocket Photo در غرفه عظیم خود در CES 2013 به این آرزو جامه عمل پوشانده است. این پرینتر جذاب و کاربردی قرار است در سه رنگ صورتی، نقره ای و نارنجی به بازار بیاید. اگر چه این محصول از سپتامبر گذشته به بازارهای کره جنوبی وارد شده، متاسفانه هنوز خبری از زمان ورود رسمی آن به بازار جهانی نیست

 

طول این پرینتر ۱۲ سانتی متر، عرض آن 7.1 سانتی متر و ارتفاعش تنها 2.3 سانتی متر است. برای انتقال عکس ها از اسمارت فون به پرینتر، شما می توانید از شیوه های ارتباطی بلوتوث و NFC استفاده کنید. البته داشتن یک تلفن هوشمند ال جی یا دانلود اپلیکیشن LG Pocket برای استفاده از این پرینتر ضروری است. با این اپلیکیشن می توانید عکس های گرفته شده با دوربین موبایل را ویرایش کرده و آنها را برای چاپ بفرستید. این اپلیکیشن همچنین امکان تولید و چاپ بارکد های QR را هم برای تان فراهم می آورد.

 

موضوعات مرتبط: علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما در مورد سایت؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 584
بازدید کل : 27727
تعداد مطالب : 154
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


http://smallseotools.com/google-pagerank-checker
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درهم و آدرس kashky.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 72

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 44
:: بازدید ماه : 584
:: بازدید سال : 2272
:: بازدید کلی : 27727