قاتلان اهنی
درباره وبلاگ


فراموش نکن قطاری که از ریل خارج شده ، ممکن است آزاد باشد ولی راه به جایی نخواهد برد . . .
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 717
بازدید کل : 27158
تعداد مطالب : 154
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1

http://smallseotools.com/google-pagerank-checker

درهم کده




ظهور ربات‌های قاتل تا 20 سال آینده به رهبری آمریکا

دانش > روبات- همشهری‌آنلاین:
گزارش جدید سازمان دیده‌بان حقوق بشر از امکان ورود ربات‌های کاملا خودکار با قابلیت تصمیم‌گیری برای کشتارهای انسانی در 20 تا 30 سال آینده یا حتی زودتر هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود که ارتش‌های سراسر جهان در مورد دستگاه‌هایی با قابلیت استفاده در مناطق جنگی و کاهش نیروهای انسانی در مناطق خطرناک بسیار هیجان‌زده هستند.

آمریکا اکنون در حال رهبری چنین دستاوردهایی بر روی ربات‌های قاتل بخصوص پهپادهای بدون سرنشین بوده که اغلب برای حمله به غیرنظامیان مظنون در پاکستان، یمن و مناطق دیگر مورد استفاده هستند.

پهپادها از راه دور توسط اپراتورهای انسانی کنترل شده و بدون نظارت انسانی قادر به کشتار نیستند، اما سیستم‌های تسلیحاتی نیازمند نظارت انسانی کمتر نیز، در حال حاضر وجود دارند.

سیستم سلاح فالانکس که بر روی کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا قرار دارند، می‌توانند به تیراندازی به سوی دشمن پرداخته و پرتابه‌های دریافتی را بطور خودکار از بین ببرد.

X47B شرکت نورثروپ گرومان یک پهپاد اندازه هواپیما بوده که می‌تواند بر روی ناقل‌های هوایی فرود آمده و از روی آنها پرواز کند. همچنین این پهپهاد می‌تواند حملات هوایی را بدون خلبان و یا حتی نیاز به سوخت گیری مجدد در هوا انجام دهد.

اما شاید نزدیکترین طرح به دستگاه کشتار ترمیناتور مانند یک ربات نگهبان شرکت سامسونگ باشد که در حال حاضر در کره جنوبی مورد استفاده است.

این دستگاه قادر به شناسایی فعالیت‌های غیرمعمول، مقابله با مهاجمان و تیراندازی با نظارت انسانی است.

این گزارش توسط سازمان دیده‌بان حقوق بشر ارائه شده که اصرار دارد چنین ربات‌های ترمیناتوری پیش از آغاز کار توسط دولت‌ها باید ممنوع شوند.

این گزارش با عنوان شکست انسانیت با همکاری کیلینیک بین‌المللی حقوق بشر دانشکده حقوق هاروارد در مورد اصول اخلاقی این فناوری نوظهور هشدار داده است.

این گزارش با توصیف کردن این دستگاه‌ها تحت عنوان ربات‌های قاتل، خواستار معاهده بین‌المللی برای منع کامل ساخت، تولید و استفاده از هر گونه سلاح خودکار شده است.

چنین دستگاه‌هایی بدین معنی خواهند بود که سربازان انسانی می‌توانند از حضور در مناطق خطرناک اجتناب کرده اما نقطه منفی این دستاوردها آن است که ربات‌ها با انجام تصمیم‌گیریهای حساس بدون اتکا به انسان ممکن است نتوانند بین نیروهای نظامی و غیرنظامی در مناطق جنگی تمایز قائل شده و فجایع انسانی را ایجاد کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 23:42 :: نويسنده : ابوالفضل